اسلام کی توحیدی تعلیمات

حضرت امام رضا علیہ السلام کے بیانات کی روشننی میں

  • Rameez Mosvi NHT
Keywords: توحید, ائمہ اطہار, صفات خدا, اقسام توحید, Monotheism, Ahl al-Bayt, Theologians, Imam Reza (A.S)

Abstract

Knowing about Almighty Allah and monotheism is a basic need of human race. It is to this reason that the Imams from the Ahl al-Bayt did their best to defend and safeguard the tradition of monotheism. If the Imams had not cleared the doubts, ambiguities, and objections regarding the monotheism, the spirit of monotheism might have left the body of the ummah. On the other hand, the theologian usually divide monotheism into four kinds, namely tawheed-e zati (monotheism vis-à-vis the essence of God), tawheed-e sifati (monotheism vis-à-vis the attributes of God), tawheed-e afa’li (monotheism vis-à-vis the actions of God), and tawheed-e ibadi (monotheism vis-à-vis the worship of God). Drawing on the aforementioned types of monotheism, an attempt has been made in this article to highlight the Islamic teachings of monotheism in the light of the sayings of Imam Reza (A.S).

توحید، خدا کی معرفت  اور اطاعت وعبادت، انسان کی بنیادی ترین ضروریات ہیں۔ انسان خدا کی معرفت، اطاعت کے بغیر گویا ظلمات میں زندگی گزاررہا ہوتا ہے۔ کیونکہ توحید اور معرفت الہٰی انسان کی روح اور نفس کی ضرورت ہے۔ائمہ اہل بیت علیہم السلام نے اپنے اپنے دور میں  رسول اللہ ﷺ کے جانشین ہو نے کے ناطے  کلمہ توحید کی پاسداری کا حق ادا کیا ہے اور اپنی سیرت وتعلیمات کے ذریعے علمی  وعملی محاذ پر کلمہ توحید کی سربلندی کے لئے جہاد کرتے ہوئے اپنی جانوں کانذرانہ پیش کیا ہے۔ اگرآج تک  اُمت اسلام کے درمیان ائمہ اہل بیت  علیہم السلام کا وجود نہ ہوتا توطاغوتی حکمرانوں اور مادہ پرست دانشوروں کے ذریعے توحید الہٰی کے نقوش مٹ چکے ہوتے اور شبہات واعتراضات کے تیروں سے اُمت اسلام سے روح توحید ختم ہوچکی ہوتی۔ اس مقالے میں آسمان امامت وولایت کے آٹھویں ستارے حضرت امام رضاعلیہ السلام کے حوالے سے توحید اور معرفت الہٰی کو پیش کرنے کی سعی کی گئی ہے۔توحید کا  لغوی معنی  ٰ کسی ذات کو یکتا  ویگانہ شمار کرنا ہے جبکہ متکلمین اور علمائے عقائد کی اصطلاح میں اس کے مختلف معانی ذکر ہوئے ہیں اور متکلمین اور فلاسفہ نے اپنی اپنی روش اور علمی سبک کے مطابق توحید کی تعریف کی ہے۔ عام طور پر متکلمین نے احادیث کی پیروی میں توحید کی بنیادی چار قسمیں ذکر کی ہیں،جن کو توحید ذاتی، توحید صفاتی،توحید افعالی اور توحید عبادی کہا جاتا ہے۔یہاں ان اقسام توحید کو مدنظر رکھتے ہوئے ہم امام رضا علیہ السلام کی توحیدی تعلیمات کا  مختصرمطالعہ پیش کیا گیا ہے ۔

References

Shaykh Azizullah, al-Atardi, al-Khurasani. Masnad al-Imam Rida a.s (Beirut: Dar al-Safwa, 1413AH): 15; Saduq, Ibn-e Babuweyh, Muhammad b. Ali, al-Tawhid, (Qum: Jamia Mudarresīn, 1398AD), 52.

شیخ عزیزاللہ ، العطاردی، الخراسانی ، مسند الامام رضا (علیہ السلام)) بیروت ،دارالصفوۃ،1413ھ) ،15؛ محمد بن على، ابن بابویه، محمد بن على ، التوحيد، محقق / مصحح: حسينى، هاشم(قم، جامعه مدرسين‏، 1398ھ) ،52۔

. Shaykh Mufīd, Muhammad b. Nouman, al-Amali, annotated by Ustad Wali, Husyn, and Ghaffari Ali Akbar (Qum: International Congress on 1000th of Shaykh Mufid, 1413AH), 256.

شیخ مفید، محمد بن نعمان، الامالي ، محقق/مصحح استاد ولی، حسین و غفاری علی اکبر، )قم، کنگرہ جہانی ہزارہ شیخ مفید، 1413ھ۔ق(، 256۔

. al-Shaykh Muhammad, al-Muhammadi al-Ray Shehri, Mizan al-Hikmah, vol. 3 (Qum: Sazman Chap wa Nashr Dar al-Hadith, 1386AD), 1896.

الشیخ محمد، المحمدی الری شہری، میزان الحکمہ ،ج3 (قم: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث، 1386ش)1896۔

. Muhammad B. Ali, Ibn-e Babuweyh, Saduq, Uyūn Akhbar al-Riza a.s, vol. 1 (Tehran: Nashr-e Jahan, 1378AD), 132.

صدوق، محمد بن على، ابن بابویه، عیون اخبار الرضا(ع)، ج1(محقق، مصحح، لاجوردى، مهدى( تهران، نشر جهان، 1378 ھ) ،132۔

. Ibid. 127-29.

ایضا، 127- 129۔

. For more details see Tafsīr al-Mizān, vol. 10 under verses 14 of the chapter al-Mominoon (Tehran: Chap-e Islamiyah, nd).

مزید تفصیل کے لئے دیکھئے :تفسیر المیزان ،ج۱۵،ذیل آیہ ٔ ۱۴ سورۂ المومنون (بیروت، موسسۃ الاعلمی، 1417ھ)

. Saduq, Uyūn Akhbar al-Riza a.s, 127-29.

صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، 127- 129۔

. Ibid.

ایضاً۔

. Shaykh Mufīd, Muhammad b. Nouman, al-Amali, 255.

شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان، الأمالي، 255۔

. Ibid.

ایضاً۔

. Ibid. 256-60.

ایضاً ، 256۔260۔

. Ibid. 256-60.

ایضاً ، 256۔260۔

. Ibn-e Shu’ba Harrani, Hasan b. Ali, Tohaf al-Uqūl (Qum: Jamia Mudarrasīn, 1404AH) 171.

ابن شعبه حرانى، حسن بن على‏، تحف العقول، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر(قم، جامعه مدرسين‏، 1404ھ) ،171۔

. Extract from Nasir Makarim Shirazi, Tafsīr-e Namuna (Tehran: Chhap=e Islamiya, 1387 AD).

اقتباس از، ناصر مکارم، شیرازی ، تفسیر نمونہ (تہران، چاپ اسلامیہ ،1387ش)

. Saduq, Uyūn Akhbar al-Riza a.s, 114.

صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، 114۔

. Ibid. 191.

ایضاً، 191۔

. Ibid. 197.

ایضاً، 197۔

. Muhammad Baqir b. Muhammad Taqi, Majlisi, Bihār al-Anwār, vol. 68 (Beirut: Dar Ihya al-Turath al-Arabi, 1403AH), 23.

محمد باقر بن محمد تقى‏، مجلسى، بحار الأنوار،ج68(بیروت، دار إحياء التراث العربي‏، 1403ھ) ،23۔

. Radi, Sharīf, Nahaj al-Balaghah, trans. Mufti Ja’faar Husyn (Lahore: Imamia Kutub Khana, nd), sermon 211.

رضی ، شریف ، نہج البلاغہ، ترجمہ مفتی جعفر حسین ؒ)(لاہور، امامیہ کتب خانہ ،سن ندارد) ، خطبہ 211۔

. Muhammad b. Yaqub, Kulayni, al-Kafi, vol. 1 (Tehran: Taba’h Dar al-Kutub al-Islamiyyah, 1407AH), 122.

محمد بن يعقوب، كلينى، الكافي، ج1، محقق / مصحح: محمدغفارى على اكبر و آخوندى(تہران ، طبعة دار الكتب الإسلامية ، 1407ھ) ،122۔

. Muhammad Taqi Misbah Yazdi, Amuzish-e Aqai’d, vol. 1, 4th ed. (Tehran: Sazman-e Tablighat, 1369AD), 85.

محمدتقی مصباح یزدی، آموزش عقاید، ج 1، چ چهارم ( تهران، سازمان تبلیغات، 1369) ، 85۔

. Saduq, Uyūn Akhbar al-Riza a.s, 169; Muhammad b. Ali, al-Tawhīd, 35.

صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، 169؛ محمد بن على ،التوحيد، 35۔

. Ibid. 169.

ایضا، 169۔

. Ibn-e Babuweyh, Ali, al-Tawhid,35.

ابن بابویه، التوحيد،35۔

. Ibid. 25.

ایضا، 25۔

Published
2021-07-20