لواط کی قباحت اور فریقین کے نزدیک اس کی سزا کا جائزہ

An examination of the abomination of sodomy and its punishment according to the Both parties (Shia-Sunni)

  • szeeshanali szeeshanali
Keywords: قرآن،لواط،قوم لوط، حدّ، تعزیر، شیعه ، اهل سنت۔

Abstract

وہ غلط کاریاں جنہیں قرآن کریم نے صریحا  گناہ اور منکرات میں سے قرار دیا ہے، اُن میں سے ایک بدکاری "لواط" ہے۔اس مقالہ میں  لواط کے قبیح فعل کی تاریخ کا جائزہ لینے کے ساتھ ساتھ اور کی زمانہ حال کے ہم جنس بازوں کی طرف سے ترویج  کی حرکت کے تباہ کن سماجی اور اخلاقی نتائج کا بھی جائزہ لینے کے ضمن میں یہ نتیجہ اخذ کیا گیا ہے کہ لواط، شرعی لحاظ سے گناہ ہونے کے ساتھ ساتھ، عظیم انسانی اور سماجی بحران جنم دینے کا موجب ہے۔

اس مقالے میں لواط کے فعل کی شرعی حیثیت کو بھی اجاگر کیا گیا ہے  اور یہ نتیجہ اخذ کیا گیا ہے کہ لواط کی سزا کے حوالے سے اہل تشیع اور اہل تسنن کی فقہی آراء میں اختلاف پایا جاتا ہے۔ اہل تشیع اس فعل کی حرمت کے قائل ہیں، بلکہ اسے قابل سزا جرم قرار دیتے ہیں اور اس کےلیے اُن کے ہاں حدّ معین کی گئی ہے؛ جبکہ اہل تسنن کے ہاں اس فعل پر تعزیر کا فتوا دیا گیا ہے۔

ضمنی طور پر اس مقالے میں لواط کے قبیح فعل میں بعض ایسی شخصیات  کے ملوث ہونے یا نہ ہونے کے بارے میں بھی تحقیقی جائزہ لیا گیا ہے جو شخصیات دینی حیثیت و مقام اور مسلکی شناخت کی حامل قرار دی جاتی ہیں۔  مقالہ کے اس حصے میں یہ نتیجہ اخذ کیا گیا ہے کہ  بعض نادانوں کی طرف سے بعض مذہبی شخصیات کی طرف کے لواط کے قبیح فعل میں مبتلا ہونے کی ناروا نسبتیں قائم کرنا یا بعض ایسی شخصیات کو ایسے دین و مذہب کا پیروکار قرار دینا، جس کے وہ پیروکار نہیں تھے، بذاتِ خود  ایک ایسی حرکت ہے جو عقلی طور پر نادرست، اخلاقی نکتہ نگاہ  سے رذیلت اور قانونی لحاظ سے جرم شمار ہوتی ہے۔ لہذا کسی بھی دین و مذہب کے اثبات و ابطال میں اُس مذہب کے پیروکاروں کی طرف غلط، بےبنیاد اور ناروا نسبتیں قائم کرنا اور تہمتوں کا سہارا لینا، بذات خود ایک بزدلی، اخلاقی پستی، علمی بے مائیگی  اور   مدعی کے باطل  پر ہونے کی دلیل ہوتی ہے۔

References

. Nasir Makarem, Shirazi, Tafsir al-Namona, Mutrajam: Syed Safdar Hussain Najfi,Vol. 4, (Haiderabad Sindh, Misbah al-Quran Trust, nd.), 8-167.
ناصر مکارم، شیرازی، تفسیر نمونہ، ترجم: مولانا سید صفدر حسین نجفی، ج 4، (حیدر آباد سندھ، مصباح القرآن ٹرسٹ، سن ندارد)، 167-8۔
. Ibid, Vol.9, 218.
ایضاً، ج9، 218۔
. Ibid, Vol.4, 166.
ایضاً، ج4، 166۔
. Ibid, Vol.9, 218.
ایضاً، ج9، 218۔
. Najam al-Din Jafar bn Hassan, Muhaqiq Heli, Shariah al-Islam fi Masail al-Halal wa Haram, Vol. 4, Chaap: II (Qom, Mohsa Ismailian, 1408 AH), 146.
نجم الدین جعفربن حسن ،محقق حلی، شرائع الإسلام في مسائل الحلال و الحرام، ج4، چاپ: دوم(قم، مؤسسه اسماعيليان‌، 1408ہ ق)، 146۔
. Ayatullah al-Uzmah, Hussain Tabatabai Borujerdi, Risalah Tozai al-Masail, Masla # 2798; Imam Khomeini & other sources - Usuli, Ihsan - Bani Hashemi Khomeini, Muhammad Hassan, Risalah Tozai al-Masail (Marajay), Vol. 2, (Qom, Jamia Muderseen Hoza Ilmia, nd), Page 817, Masla # 3.
آیت اللہ العظمی،حسين طباطبائی بروجردی،رسالہ توضیح المسائل، مسئلہ نمبر2798؛ امام خمینی و سایر مراجع- اصولی، احسان - بنی هاشمی خمینی، محمد حسن،رساله توضیح المسائل ( مراجع )، ج2،(قم، جامعہ مدرسین حوزہ علمیہ، سن ندارد) صفحه817، مسئله نمبر3۔
. Mohsin Ali, Najafi, Tafsir al-Kousir, Vol. 3, Chaap II (Lahore, Misbah-ul-Quran Trust, 1434/2016 AH), 248 – 249.
محسن علي، نجفی،تفسیر الکوثر ،ج3، چاپ دوم(لاہور، مصباح القرآن ٹرسٹ، 2016/ 1434ق)، 248 – 249۔
. Abu Malik Kamal bn Al-Syed Salam, Saheeh Fiqh Sunnah wa Adillah wa Tawzeeh Mazhab al-Alamah, Vol. 4, Mah Taliqaat Faqiha Masrah: Fazhila Al-Sheikh/Nasir al-Deen al-Albani (nc., nn., nd.), 47-48.
أبو مالك كمال بن السيد سالم ،صحیح فقه السنة وادلته وتوضیح مذاهب الائمة،ج4،مع تعليقات فقهية معاصرة:،فضيلة الشيخ/ ناصر الدين الألباني (شہر ندارد، ناشر ندارد، سن ندارد)، 47-48۔
. Wahbah bn Mustafa, Zahaili, Al-Fiqah al-Islami wa Adlata (Al-Shamil lildulat al-Sheria wa al-Arah al-Madina wa Aham alNazariat al-Fiqah wa Tehqeek al-Ahdith al-Nabohat), Vol. 7, (Damascus, Dar al-Fikr, nd.), 5393.
وَهْبَة بن مصطفى، زحَيْلِيّ، الفِقْهُ الإسلاميُّ وأدلَّتُهُ (الشَّامل للأدلّة الشَّرعيَّة والآراء المذهبيَّة وأهمّ النَّظريَّات الفقهيَّة وتحقيق الأحاديث النَّبويَّة وتخريجها،ج7، (دمشق، دار الفكر ، سن ندارد)، 5393۔
. Hassan bn Mansoor al-Awzjundi Nizam, Al-Fatawi Al-Hindia, known as Bilfatawiya al-Alamkiriya fi Mazhhab Imam al-Azam Abi Hanifa al-Nu’man, Al-Baab IV fi Al-Wat al-zhi Yujab al-Hud al-Zhi la Ujba, Vol. 2, (Beirut, Muhammad Ali Baizoun, Dar al-Kitab al-Ulmiya, 1421 AH), 166.
حسن بن منصور الاوزجندي نظام، الفتاوی الهندية، المعروف بالفتاوية العالمكيرية فى مذهب الإمام الأعظم أبي حنيفة النعمان، الباب الرابع فی الوط الذی يوجب الحد والذی لا يوجبه، ج2،(بیروت، محمد علی بیضون،دارالکتاب العلمیه، 1421ق)، 166۔
. Ali bn al-Hussain bn Muhammad al-Sughdi, Hanafi, Al-Natf fi al-Fatawi, al-Muhaqiq: Al-Muhami Doctor Salah al-Deen al-Nahi, Vol. 1, (Oman Jordan / Beirut Libnan, Dar al-Furqan/Mowsaha Al-Risalah, 1404 AH), 269.
علي بن الحسين بن محمد السُّغْدي، حنفي، النتف في الفتاوى، المحقق: المحامي الدكتور صلاح الدين الناهي، ج1، (عمان الأردن /بيروت، دار الفرقان/مؤسسة الرسالة، 1404ق)، 269۔
. Abu al-Hassan Ali bn Muhammad bn Muhammad bn Habib al-Basri al-Baghdadi, Mawardi, al-Hawi al-Kabeer fi fiqh Mazhhab Imam al-Shafi’I wa ho Sharha Mukhtasir al-Muzni, al-Muhaqiq: Shaikh Ali Muhammad Ma’awad-al-Shaikh Adel Ahmad Abdul-Mujood, Vol. 13, (Beirut, Dar al-Kutub al-Alamiya, 1419 AH/1999), 222.
أبو الحسن علي بن محمد بن محمد بن حبيب البصري البغدادي، ماوردي، الحاوي الكبير في فقه مذهب الإمام الشافعي وهو شرح مختصر المزني،المحقق: الشيخ علي محمد معوض-الشيخ عادل أحمد عبدالموجود، ج13، (بیروت، دار الكتب العلمية، 1419 ه/ 1999)، 222۔
. Usman bn Ali bn Muhjan al-Bari, Fakhr al-Din, Zila’i al-Hanafi, Tabi’in al-Haqaiq Sharha Kunz al-Daqaq wa Hashiya al-Shilbi, Al-Ahshia: Shihab al-Din Ahmed bn Muhammad bn Ahmed bn Yunus bn Isma’il bn Yunus al-Shilbi, Vol. 3, (Al-Cairo, Al-Matababa Al-Kubra Amiriyya, 1313 SH), 163
عثمان بن علي بن محجن البارعي، فخر الدين، زيلعي الحنفي، تبيين الحقائق شرح كنز الدقائق وحاشية الشِّلْبِيِّ،الحاشية: شهاب الدين أحمد بن محمد بن أحمد بن يونس بن إسماعيل بن يونس الشِّلْبِيُّ،ج3، (القاهرة، المطبعة الكبرى الأميرية، 1313ه)، 163۔
. Ibid.
ایضاً۔
۔ الیاس گھمن۔
. Muhammad bn Omar bin Abdulaziz Kashi, Rijal al-Kashi, Vol. 1, (Beirut, Mowsah Al-Almiya Lilmatbohaat, 1430 AH), 381, 382, 383.
محمد بن عمر بن عبدالعزیز کَشّی، رجال الکشی ،ج1،(بیروت، مؤسسہ الاعلمی للمطبوعات، 1430ھ)،381، 382، 383۔
. Kashi, Rijal al-Kashi, 520; Muhammad bn Umar, Kashi, Muhaqiq/ Masaha: Tusi, Muhammad bn Al-Hassan/Mustafawi, Hassan, Rijal Al-Kashi-Ikhtiyar Marfat Al-Rijal, (Mashhad, Mowsah Nashir Danishgaha, 1409 AH), 520-521, Raqam # 999/1000
محمد بن عمر بن عبدالعزیز کَشّی، رجال الکشی ،ج1،(بیروت، مؤسسہ الاعلمی للمطبوعات، 1430ھ)، 520؛ محمد بن عمرکشی،محقق / مصحح: طوسى، محمد بن الحسن / مصطفوى، حسن‌، رجال الكشي- إختيار معرفة الرجال‌،جلد1،صفحه520و521،رقم نمبر999/1000.
. Abu al-Fadah Ismail bn Umar bn Kaseer al-Qurashi al-Basri Sum al-Damashqi, Ibn Kaseer, Al-Badda wa al-Nayya, Vol. 10, Add al-Ejza (nc., Dar al-Fiker, 1407 AH/1986), 316.
أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي، ابن کثیر، البداية والنهاية، ج10، عدد الأجزاء (شہر ندارد، دار الفكر، 1407 ه/ 1986 )، 316۔
. Abdul-Malik bn Muhammad bn Ismail Abu Mansoor, Sa'alabi, Samaar al-Qaloob fi Al-Mazaaf wa Al-Mansoob, (Cairo, Dar al-Maa'rif, nd.), 156-157.
عبد الملك بن محمد بن إسماعيل أبو منصور، ثعالبی، ثمار القلوب في المضاف والمنسوب، (القاهرة، دار المعارف ، سن ندارد)، 156۔157۔
Published
2024-12-13